1․ Վարչականակտովլուծվողհարցինկարագրությունը.
08․11․2024թ․ Հայաստանի Հանրապետության Շրջակա միջավայրի նախարարության էկոպարեկային ծառայության պետի կողմից Ճամբարակ համայնքի ղեկավարին թիվ Ե/1/1449 գրությամբ ուղարկվել է էկոպարեկային ծառայության աշխատակիցների կողմից 02․09․2024թ․ կազմված «Սևան ազգային պարկ» ՊՈԱԿ-ի՝ Արտանիշի արգելոցի Արտանիշ տեղամասի 3-րդ պահաբաժնում «Պետական անտառներում, անտառային հողերում և բնության հատուկ պահպանվող տարածքներում պահպանության և անտառային ու բնության հատուկ պահպանվող տարածքների օրենսդրության խախտումների վերաբերյալ» արձանագրությունը, ըստ որի պարզվել է, որ Նոնա Տիգրանի Պողոսյանիկողմից պետական սեփականություն հանդիսացող հողամասի կառուցապատման իրավունքի տրամադրման մասին 05․12․2007թ թիվ 940 պայմանագրով հատկացված տարածքում ինքնակամ տեղադրված են «ՎԻՎԱ ԱՐՄԵՆԻԱ» ՓԲ և «ՏԵԼԵԿՈՄ ԱՐՄԵՆԻԱ» ԲԲ ընկերություններին պատկանող ալեհավաք աշտարակներ։
Կից ներկայացվել է նաև թիվ 940 պայմանագրի պատճենը և «ՎԻՎԱ ԱՐՄԵՆԻԱ» ՓԲ և «ՏԵԼԵԿՈՄ ԱՐՄԵՆԻԱ» ԲԲ ընկերություններին պատկանող ալեհավաք աշտարակների լուսանկարները։
20․11․2024թ․ թիվ ՔՏՄ/18․9/34987-24 գրությամբ Հայաստանի Հանրապետության քաղաքաշինության, տեխնիկական և հրդեհային անվտանգության տեսչական մարմնից նույնաբովանդակ տեղեկատվություն է ստացվել և ներկայացվել էկոպարեկային ծառայության աշխատակիցների կողմից 02․09․2024թ․ կազմված «Սևան ազգային պարկ» ՊՈԱԿ-ի՝ Արտանիշի արգելոցի Արտանիշ տեղամասի 3-րդ պահաբաժնում «Պետական անտառներում, անտառային հողերում և բնության հատուկ պահպանվող տարածքներում պահպանության և անտառային ու բնության հատուկ պահպանվող տարածքների օրենսդրության խախտումների վերաբերյալ» արձանագրության, թիվ 940 պայմանագրի և ալեհավաք աշտարակների լուսանկարների պատճեները։Շ
Փաստի առթիվ 10․12․2024թ․Ճամբարակի համայնքապետարանի աշխատակազմում հարուցվել է թիվ 1420-Ա վարչական վարույթը։
Ճամբարակի համայնքապետարանի աշխատակազմում հարուցված վարչական վարույթի շրջանակներում 2024թ․ դեկտեմբերի 18-ին ժամը 1230-ին հրավիրվել է վարչական վարույթի լսումներ, որին մասնակցելու նպատակով պատշաճ ծանուցվել են «ՎԻՎԱ ԱՐՄԵՆԻԱ» ՓԲ և «ՏԵԼԵԿՈՄ ԱՐՄԵՆԻԱ» ԲԲ ընկերություններին։ Հրավիրված լսումներին ներկայացել է «ՏԵԼԵԿՈՄ ԱՐՄԵՆԻԱ» ԲԲԸ ներկայացուցիչ Նվեր Կառլենի Սերոբյանը և հայտնել, որ ՀՀ Գեղարքունիքի մարզի Ճամբարակ համայնքի Արտանիշի տարածքում տեղակայված ալեհավաք կայանի տեղադրման իրավաչափությունը պարզելու նպատակով հարուցված վարչական վարույթի վերաբերյալ լսումներից ելնելով, առայժմ դիրքորոշում չի հայտնում։ Դիրքորոշում կներկայացնի գրավոր յոթնօրյա ժամկետում։ Սակայն «ՏԵԼԵԿՈՄ ԱՐՄԵՆԻԱ» ԲԲԸ-ի կողմից մինչև օրս դիրքորոշում չի ներկայացվել։
Իսկ «ՎԻՎԱ ԱՐՄԵՆԻԱ» ՓԲԸ-ն չնայած ծանուցված լինելով վարչական վարույթի անցկացման վայրի և ժամանակի մասին, չի ներկայացել վարչական վարույթի լսմանը, չի ներկայացրել բացատրություններ և միջնորդություններ: 18․12․2024թ․վարչական վարույթի լսումներն իրականացվել են «ՎԻՎԱ ԱՐՄԵՆԻԱ» ՓԲԸ-ի բացակայությամբ:
2. Վարչականակտնընդունելուհամարհիմքհանդիսացողփաստերը.
Վարչականգործիփաստականհանգամանքներիբազմակողմանի, լրիվևօբյեկտիվքննությանարդյունքում՝ձեռքբերվածապացույցներով, վարչականմարմինըհաստատվածէհամարումհետևյալը՝
ա. ՀՀ շրջակա միջավայրի նախարարության էկոպարեկային ծառայության կողմից 02․09․2024թ․ կազմվել է «Սևան ազգային պարկ» ՊՈԱԿ-ի՝ Արտանիշի արգելոցի Արտանիշ տեղամասի 3-րդ պահաբաժնում «Պետական անտառներում, անտառային հողերում և բնության հատուկ պահպանվող տարածքներում պահպանության և անտառային ու բնության հատուկ պահպանվող տարածքների օրենսդրության խախտումների վերաբերյալ» արձանագրություն, ըստ որի պարզվել է, որ Նոնա Տիգրանի Պողոսյանիկողմից պետական սեփականություն հանդիսացող հողամասի կառուցապատման իրավունքի տրամադրման մասին 05․12․2007թ թիվ 940 պայմանագրով հատկացված տարածքում ինքնակամ տեղադրված են «ՎԻՎԱ ԱՐՄԵՆԻԱ» ՓԲ և «ՏԵԼԵԿՈՄ ԱՐՄԵՆԻԱ» ԲԲ ընկերություններին պատկանող ալեհավաք աշտարակներ։
Կից ներկայացված թիվ 940 պայմանագրի պատճենը և «ՎԻՎԱ ԱՐՄԵՆԻԱ» ՓԲ և «ՏԵԼԵԿՈՄ ԱՐՄԵՆԻԱ» ԲԲ ընկերություններին պատկանող ալեհավաք աշտարակների լուսանկարները։
բ․ 20․11․2024թ․ ՀՀ քաղաքաշինության, տեխնիկական և հրդեհային անվտանգության տեսչական մարմնի ղեկավարի տեղակալիի թիվ ՔՏՄ/18․9/34987-24 գրությունը իրականացված ինքնակամ շինությունների վերաբերյալ։
գ․ 10․12․2024թ.-ին Ճամբարակի համայնքապետարանի աշխատակազմում վարչական վարույթ հարուցվելու փաստը։
դ․ Առանցհամապատասխանքաղաքաշինականփաստաթղթերիիրականացվածվերոնշվածշինությունները գտնվում են «Սևան» ազգային պարկ» ՊՈԱԿ-ի տարածքում, հանդիսանում է հատուկ պահպանվող բնապահպանական հող, պետական սեփականություն։
3․Վարչականակտնընդունելուհիմնավորումը.
ՀՀ կառավարության 30.05.2002թ. թիվ 927-Ն որոշման հավելված 1-ի 2 և 4 կետերի համաձայն`
2. «Սևան» ազգային պարկը հանրապետական նշանակության` բնության հատուկ պահպանվող տարածք է:
(…)
4. Պարկի հողերը հատուկ պահպանվող տարածքների հողեր են, որոնք ներառում են բնապահպանական, պատմական ու մշակութային և այլ նշանակության հողեր, որոնց վրա օրենքով սահմանված կարգով արգելվում է պարկի նպատակային նշանակությանը հակասող գործունեություն: Այլ հողատերերի, հողօգտագործողների և հողամասերի սեփականատերերի հողերը, ինչպես նաև ֆիզիկական և իրավաբանական անձանց շենքերն ու կառույցները, որոնք գտնվում են պարկի սահմաններում, օգտագործվում են իրենց նշանակությանը համապատասխան` այդ անձանց կողմից պահպանելով բնապահպանական նորմերը` սահմանված սույն կանոնադրությամբ և Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ:
Համաձայնքաղաքացիականօրենսգրքի 188-րդհոդվածի 1-ինմասի՝ինքնակամկառույցէհամարվումօրենքովևայլիրավականակտերովսահմանվածկարգովայդնպատակիհամարչհատկացվածհողամասումկամառանցթույլտվությանկամթույլտվությամբսահմանվածպայմաններիկամքաղաքաշինականնորմերիևկանոններիէականխախտումներովկառուցվածկամվերակառուցվածկամտեղադրվածշենքը, շինությունըկամայլկառույցը, իսկ 1-ինմասի 1-ինկետիհամաձայն՝ինքնակամկառույցըչիկարողճանաչվելօրինականևենթակաէքանդման (ապամոնտաժման)։
Նմանկառույցիքանդման (ապամոնտաժման) կարգըևժամկետներըսահմանվումենՀայաստանիՀանրապետությանկառավարությանորոշմամբ։
Նույնհոդվածի 2-րդմասիհամաձայն՝հողամասիսեփականատերը, այդթվում՝ինքնակամկառույցիառկայությամբհողամասըձեռքբերողը, կրումէդրավրագտնվողինքնակամկառույցիօգտագործմանուինքնակամկառույցիքանդման (ապամոնտաժման) հետկապվածռիսկերը։
Նույնհոդվածի 3-րդմասիհամաձայն՝հողամասիսեփականատերնիրավունքունիքանդելուիրհողամասումգտնվողինքնակամկառույցը՝առանցդատարանդիմելու։
Պետականկամհամայնքայինսեփականությունհանդիսացողհողամասումգտնվողինքնակամկառույցիքանդման (ապամոնտաժման) մասինորոշումկայացնումենօրենքովսահմանվածիրավասումարմինները։
Ուրիշիհողամասումգտնվողինքնակամկառույցըպետության, համայնքիկամայլշահագրգիռանձիհայցով, որիիրավունքներըևօրենքովպահպանվողշահերըխախտվելեն, ենթակաէքանդման (ապամոնտաժման), իսկհողամասը՝նախկինվիճակիվերականգնման՝հողամասիսեփականատիրոջհաշվին։
Ուրիշիհողամասումինքնակամկառույցիրականացրածանձըպարտավորէհատուցելհողամասիսեփականատիրոջըհասցրածվնասը, ներառյալ՝ինքնակամկառույցիքանդման (ապամոնտաժման) ևհողամասինախկինվիճակիվերականգնմանծախսերը։
Վերընշվածհոդվածի 6-րդմասիհամաձայն՝ինքնակամկառույցներիառկայությամբանշարժգույքինկատմամբիրավունքիգրանցմանառանձնահատկություններըկարգավորվումենգույքինկատմամբիրավունքներիպետականգրանցմանմասինօրենքովևդրահիմանվրաընդունվածայլիրավականակտերով։
Ինքնակամկառույցներըչենկարողճանաչվելօրինական, ևդրանքենթակաենքանդման, եթեկառուցվածենՀայաստանիՀանրապետությանհողայինօրենսգրքի 60-րդհոդվածովսահմանվածհողամասերիվրա, ինչպեսնաևինժեներատրանսպորտայինօբյեկտներիօտարմանկամանվտանգությանգոտիներումկամկառուցվածենքաղաքաշինականնորմերիևկանոններիէականխախտումներովևառաջացնումենհարկադիրսերվիտուտպահանջելուիրավունք։
ՀՀկառավարության 2006 թվականիմայիսի 18-իհ.912-Նորոշման 2-րդկետովսահմանվածէ, որօրինականացմանենթակաչենայնինքնակամկառույցները՝
ա. որոնցպահպանումըխախտումէայլանձանցիրավունքներըև oրենքովպահպանվողշահերըկամվտանգէ uպառնումքաղաքացիներիկյանքինուառողջությանը.
բ. որոնքկառուցվածենհողային oրենuգրքի 60-րդհոդվածով uահմանվածհողամաuերիվրա, ինչպեu նաևինժեներատրանuպորտային oբյեկտների oտարմանկամանվտանգությանգոտիներումկամկառուցվածենքաղաքաշինականնորմերիուկանոններիէականխախտումներովևառաջացնումենհարկադիր uերվիտուտպահանջելուիրավունք:
ՀամաձայնՀՀկառավարության 2006 թվականիմայիսի 18-իհ.912-Նորոշմանհավելվածի 33-րդհոդվածի՝համայնքիղեկավարըսեփականնախաձեռնությամբընդունումէորոշումպետականկամհամայնքայինսեփականությունհանդիսացողհողամասերումգտնվողինքնակամկառույցներնօրինականացնելուկամքանդելումասին:
Համաձայն «Տեղականինքնակառավարմանմասին» օրենքի 42-րդհոդվածի 2-րդ մասի 1-ին կետի՝ համայնքի ղեկավարը, որպեսպատվիրակվածլիազորություն.
1) համայնքի վարչական սահմաններում գտնվող պետական սեփականություն հանդիսացող հողամասում կանխարգելում ու կասեցնում է ինքնակամ շինարարությունը և օրենքով սահմանված կարգով ապահովում է դրանց հետևանքների վերացումը, ընդունում է համայնքի վարչական սահմաններում գտնվող պետական սեփականություն հանդիսացող հողամասում ինքնակամ կառույցի քանդման (ապամոնտաժման) մասին որոշում և իր լիազորությունների շրջանակներում օրենսդրությամբ սահմանված կարգով ապահովում է ինքնակամ կառույցի քանդման (ապամոնտաժման) մասին որոշման կատարումը:
ՀՀ հողային օրենսգրքի 43-րդհոդվածի 2-րդ մնասի համաձայն` Համայնքի ղեկավարը կանխարգելում, կասեցնում և վերացնում է ապօրինի հողօգտագործումը համայնքի վարչական սահմաններում, օրենքով սահմանված դեպքերում ու կարգով հողային օրենսդրության պահանջները խախտողների նկատմամբ կիրառում է վարչական տույժեր, ինչպես նաև իրավասու մարմիններ է ներկայացնում հաղորդումներ` իրավախախտում թույլ տված անձանց` օրենքով սահմանված պատասխանատվության ենթարկելու վերաբերյալ:
ՀՀ վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ ՀՀ օրենսգրքի 37-րդ հոդվածի համաձայն`
Վարչական տույժը կարող է նշանակվել իրավախախտումը կատարվելու օրվանից ոչ ուշ, քան երկու ամսվա ընթացքում, բացառությամբ սույն հոդվածով նախատեսված դեպքերի, իսկ շարունակվող և տևող իրավախախտման դեպքում` այն բացահայտվելու օրվանից երկու ամսվա ընթացքում, բացառությամբ սույն հոդվածով նախատեսված դեպքերի:
Նկատի ունենալով, որ իրավախախտումը կատարվել է 02․09․2024թ․ առաջ մինչև արձանագրության կազմելը, ինքնակամ կառույցը գտնվում է անմիջապես Ճամբարակ համայնքի Արտանիշ բնակավայրի ոչ ափամերձ հատվածում, մայրուղու եզրից տեսանելի վայրում, ուստի այն հնարավոր էր հայտնաբերել առանց համապատասխան ստուգումներ կամ դիտարկումներ կատարելու, այսինքն տվյալ դեպքում վարչական տույժը կարող էր նշանակվել իրավախախտումը կատարվելու օրվանից ոչ ուշ, քան երկու ամսվա ընթացքում:
Հաշվիառնելովվերընշվածփաստականուիրավականհիմնավորումներըևհարուցվածվարչականվարույթիընթացքումձեռքբերվածապացույցները, հիմքընդունելով ՀՀ քաղաքացիականօրենսգրքի 188-րդհոդվածի, ՀՀ հողայինօրենսգրքի 43-րդհոդվածի 2-րդմասի, 60-րդհոդվածի, «Տեղականինքնակառավարմանմասին» ՀՀ օրենքի 42-րդհոդվածի 2-րդ մասի 1-ին կետի, «Վարչարարությանհիմունքներիևվարչականվարույթիմասին» ՀՀ օրենքի 58-րդև 60-րդհոդվածների, ՀՀ վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ ՀՀ օրենսգրքի 37-րդ հոդվածի,ՀՀկառավարության 2006 թվականիմայիսի 18-իհ.912-Նորոշման 2-րդկետի, ՀՀ կառավարության 30.05.2002թ. թիվ 927-Ն որոշման հավելված 1-ի 2-րդ և 4-րդ կետերի դրույթները․
Ո Ր Ո Շ ՈՒ Մ Ե Մ՝
- Ապամոնտաժել՝ «Սևան ազգային պարկ» ՊՈԱԿ-ի Արտանիշի մասնաճյուղի Արտանիշ տեղամասի 3-րդ պահաբաժնում՝ Նոնա Տիգրանի Պողոսյանիկողմից պետական սեփականություն հանդիսացող հողամասի կառուցապատման իրավունքի տրամադրման մասին 05․12․2007թ թիվ 940 պայմանագրով հատկացված տարածքում ինքնակամ տեղադրված «ՎԻՎԱ ԱՐՄԵՆԻԱ» ՓԲ և «ՏԵԼԵԿՈՄ ԱՐՄԵՆԻԱ» ԲԲ ընկերություններին պատկանող ալեհավաք աշտարակները և պետական սեփականությունհանդիսացողհողամասը բերել նախկին տեսքի։
- Որոշումն ի կատար ածելու համար ուղարկել հողամասի կառավարումն իրականացնող «Սևան ազգային պարկ» ՊՈԱԿ-ին։
- ԱռաջարկելՀայաստանիՀանրապետության ՆԳՆ ոստիկանության Գեղարքունիքի մարզային վարչության Ճամբարակի բաժնի պետին՝սույնորոշման 2-րդկետիհամաձայն՝ «Սևան ազգային պարկ» ՊՈԱԿ-ի կողմիցվարչականհարկադրանքիմիջոցներկիրառվելուընթացքում, համապատասխանվայրումապահովելհասարակականկարգիպահպանումը։
- «ՎԻՎԱ ԱՐՄԵՆԻԱ» ՓԲ և «ՏԵԼԵԿՈՄ ԱՐՄԵՆԻԱ» ԲԲ ընկերություններին ազատել վարչական պատասխանատվությունից վարչական տույժ նշանակելու ժամկետը լրացած լինելու հիմքով:
- Սույնորոշումնուժիմեջէմտնում իրազեկման պահից:
- Որոշումըկարողէվարչականկարգովբողոքարկվել ճամբարակ համայնքի ղեկավարին կամդատականկարգովՀայաստանիՀանրապետությանվարչականդատարան՝ օրենքով սահմանված կարգով և ժամկետներում:
- Սույն որոշումն ուժի մեջ է մտնում իրազեկման պահից: